1 Aralık 2017 Cuma

DELİLİK İŞTE MESELA


Bez bebek gibi yumuşadım hayata,
Kemiksizim gittiği yere kadar,
Şimdi keskin köşelerim yok artık,
Sinirim bile yaşlandı,
Sert sözleri geçmişte bıraktım,
Delilik belki kimsesizliğim,
Aşağı mahalleye gitmem artık,
Bakkala borcum var,
Bir gün öderim belki geri dönüp,
Beni tanımaya çalışmasını zevkle izlemek için,
Gözlerini küçültüp dikkatlice baksın diye,
Yok neme lazım tanırda hatırlar,
Karısıyla saç saça baş başa yoluştuğumuzu,
Ya o Korhan,bıçkın delikanlı,
Kızıl saçlı adam mı olurmuş,
Gençlik işte ne öldüydüm aşkından,
Kanaryayı severim evvel ezel,
Sabah kuş sesi pek güzel olur,
Elinde çayla camdan bakarken,
Radyo da çalacak ama inceden,
Ayağını altına alıp oturacaksın cumbaya aylak aylak,
Masalardaki dantel örtüler,
Üzerinde su kaynayan soba,
Kestanesiz wallahi uyku tutmaz insanı,
Kapı arkasındaki gırgır,
Duvardaki makremenin çok hatırı var ömrümde,
Kapıya sürekli doğuran mestan kediyi özledim,
Ama yalnız bizimkine,
Kaç kedilik sevabımız var kim bilir?
Örümcek fırçaları vardı eskiden,
Yine olsa da senelerin örümcek ağını alsa hatıraların üzerinden,
Elimize bir bez alıp avize parlatır gibi parlatsak geleceğimizi,
Komşuluk yapsak,
Ben kendi elcazlarımla yaptığım güzel sözleri ikram etsem size,
Siz de eline sağlık yerine sıcacık baksanız içime içime,
Akşam sefaları açsa geçtiğimiz yollarda,
Kötü koksa da güzel diye koparsak gizliden,
Her şey gizliden olsa dedikodunun hakkını versek,
Perma yine moda olsa mesela,
Herkes yedikule marulu gibi gezse,
Adamlar hiç beğenmese korkudan güzel dese,
Bir iki meç attırsak kaderimize,
Açıldıkça rengi hayatın talihimiz artsa mesela,
Bigudi kaynatsak el tasında,
Çocukların okul zili duyulsa balkona çıkınca,
Yeniden eski olsa her şey,
Çamaşır suyu olmadan yaşamamış sayılsak,
Arap sabunu sürsek sıkıntılara kayıp gitse elimizden,
Köpük köpük,
Yeniden çok sevilsek mesela delilik işte,
Olmaz ya,
Sevsek ama söyleyemesek,
Bez bebek gibi yumuşadım hayata,
Canlı ama yorgun kemiksiz ama kırılgan,
Bir o kadar borcum var tüm hatıralarıma....


GAYE KURT

Hiç yorum yok:

  AŞKIN TARİFİ MÜMKÜN Bir sabah güneşle uyandığında, Işığıyla kamaşır gözlerin, Garip halsiz bir yorgunluk, Mahmur bir gün başlangıcı, Aç mı...