5 Temmuz 2016 Salı

KAPTANIN SEYİR DEFTERİ 115 RAMAZAN BAYRAMI



ÖNCELİKLE ''RAMAZAN BAYRAMINIZ'' KUTLU OLSUN....

Bir yıl daha geçti geçen seneden...Bir Ramazan daha küsler barıştı,açlar doydu..Yalanlarımızı ikiyüzlülüğümüzü;riyakarlığımızı,gıybetimizi,ettiğimiz dualar çerçevesinde Allah affetti...
Yahutta affettirmek için dua ettik..

Kadın cinayeti olmadı mesela..Hiç bir çocuk tecavüze uğramadı Ramazan'da..Hiç hırsızlık yapılmadı..Kimse rüşvet almadı,kimse karşısındakini trafikte incitmedi,Oruçlu iken kimse küfür etmedi..Bilir bilmez ahlaksız davranışlar sergilemedi kimse,pembe bulutlarda dolaştık bir ay...

Huşu içinde kur'an-ı kerim den ayetler okundu,okuduk birbirimizin elini sırtını sıvazladık..
Akşamları ise çok neşeliydik hep beraber eğlendik..Misal Nihat Hatipoğlu'nun  FENOMEN olabilecek cahillikte sorulan sorulara bilgece verdiği cevabı izledik..Nasıl da hazırcevap bir kişi..Allah mertebesinde..Daha manyak bir soru bulup nasıl facebooklarda you-tube da yer alırım diye tırım tırım tırmandılar ama ,ne oldu ağızlarının payını Kuran-ı Kerim den ayetler ile şakkadanak aldılar...
Sonra ömrümüzde duymadığımız kadar NEY sesini Ramazanda duyduk..Ama bu bir enstruman..Ney kudüm, bendir bunlar hep var ..Neden dinletmiyorsunuz ki bize ?..Ve Hurma eşliğinde açtık oruçlarımızı..İsrail'den ithal hurma ile..Madem bu kadar kutsal bu meyve TEŞVİK verin de çiftçi diksin..İthal etmeyin..Memlekette sıcak mı yok da su mu yok da hurma yetişmiyor..Su yok gerçi Arabistan'dan zemzem suyu getirip normal su ile seyreltip içiyoruz,yine de kutsallığı bozulmuyor.Bu nasıl bir hülledir.Kim dedi böyle bir şeyi..Bir damlası bile normal suyu zemzem'e dönüştüren bu suya devlet nasıl el atmadı hala..
Artık şarkılı türkülü iftar programları yok...Şöyle yemeğin üzerine baklavayı yada talıyı yedin mi tavan yapmış şekerle,kahveden bir yudum alıp keyiflenemedik...

Sanki teravihler daha bir revaçta oldu..Akşam herkes camide..Acaba kaçı hocanın gerçekten anlatmaya çalıştığı şeyleri içine sindirerek dinledi..Kaçı evinde uyguluyor..Mesela tartı başındaki esnaf ibre geçince geri mi alıyor,geride ise ilave mi yapıyor..Kantarın topuzu sonradan ensesine inmesin diye...Kaç kişi borcunu vaktinde ödedi..

Heybeliada'da güneşlenirken,hemen iki şezlong ilerimde yüksek sesle telefonda  kavga eden adam,sana sesleniyorum..Cebimde beş param yok benim, olsa geleceğim diye bağırdığında samimi miydin...Zira giriş ücreti 35 tl olan bir mekandaydın..
Anlamış da anlamamış gibi yapıp konuyu örtmeye çalışan akıl fıkaraları..Kendini çok zeki sanıp insan kullananlar..Kişilerin  ederini,talep ettikleri para değil verilen parayı aldıklarında hayat belirler..Onlar o kadarlık insanlardır..İster bayram ister seyran olsun değişmez..Özellikle size iyi bayramlar..:)))
Başkalarının her şeyinde gözü olanlar..Size de bayram olsun bu Bayram her şeyimle fazlasıyla salınacağım bilginize..Desdursuzlar

Neyse iyisi de kötüsü de insanın alasında...Karnından ne geçirir bilemeyiz..

Bayramlarda hep çocukluğumu özlerim..Hemen hemen her bayramı Ananem ile Teyzemde,Dayımlar ile beraber geçirirdik..Kimseciklerin evine gitmeyen babam nedense bayılırdı Biga'ya gitmeye..Dayımın üvey dayım olduğunu Teyzem sandığım üvey teyzem ölünce miras paylaşımındaki aktif hareketlerinden anladık..Para bu mutlu tabloyu bozdu..Rahmetli ananem beni alın diye yalvarmasına rağmen paraları kim aldıysa o baksın mantığıyla kimse kulak vermedi haykırışına...
Mutlu Ramazanlar,çocukluğumun pomak bakkalı,içilen elvan gazozu,çekirdek çitlemeler,kişniş şekerleri hepsi bir tomar paranın ucuna takıldı..Uçup gitti...Bir daha Biga'ya gidemedik..

Bayramları pek sevdiğim söylenemez..Artık bayramlık almıyorum ,bayramlık giymiyorum..Sıradanlaştı yoksullaştı bayramlar..Eski duygu yoğunluğu yok,gerçekliği kayboldu...
Ama oğluma anlatmaya çalışıyorum..Küçük ya bilsin istiyorum benim çocukken ne kadar eğlendiğimi..Keşke o da eğlenebilse diyorum..Kaldırıma tebeşirle yılan çizip içinde gazoz kapağı kaydırdığımı...Mahalledeki Deli Yıldız'ın bayram elbisesini,ağzını ruj ile sıvadığını elinde annesinin gelinlik çantasıyla ona buna kedilere bile sataştığını bilsin...
Benim hayatımda bir deli Yıldız var..Bilsin istiyorum...Kaldırımın kenarına oturup bana annesini anlatan benimle çekirdeğini bölüşen bayram arkadaşım...

Herkes bir hatip, ulema, bir din bezirganı bir Kur'an-ı kerim yorumcusu..Hemen iki üç ayete ilave tercüme ve açıklama..Sanki doğuştan o yetenek ile doğmuş..Geçen gün bir semtte KURAN market bile gördüm.Yani izin verilse çocuklarına isim olarak konacak..Bu haldeyiz..
Kılık kıyafet değişti ya çok açığız ileri boyutta ya da çok kapalı..
Tarihte ilk defa devlet imam nikahlı eşten olan çocuğa mizansenden mahkemeyle miras hakkı verdi..
Bizim oy hakkımız olsa ne olur..Bunu becerebilen kadın kadar kıymetim yok devletin gözünde..Ama o madure...Sex maduresi..Olmuş işte Allah vermiş..Belki de yarın öbür gün hangi otoyolu hangi köprüyü açar bilinmez..

İllet oluyorum arkadaş,birbirini sevmeyen arkasından konuşan insanların ağdalı Ramazan Bayramı kutlamaları beni ifrit ediyor..
Seni severim bilirsin ile başlayan cümleler..Benden sana zarar gelmez ile başlayan beylik güven telkini sıvası..Sana çok güveniyorum ile yapılmış bir dedikodu mühürü...
Bir what's up sayfası çılgınlığı bile mevcut..En iyi dilekleri ben yazıcam. Filanca fazla yazarsa çemkiricem veya cevap yetiştiricem..Yıkıldı bayram mesajlarından hem de ekonomik..Zaten birbirimizin sesini duyup ne yapacağız ki..Ne gerek var böyle lüzumsuz işlere...

Çok harika bir Bayram diliyorum..Suya sabuna dokunmadan yaşayabilen herkese...

Bugün Bayramın 1.günü ve ben NÖBETÇİYİM...Belki de ondan böyle şeyler yazdım..
Deli Yıldız'ın da dediği gibi annem çantasını bıraktı onsuz hiç bir şey yapamaz..Benim için gelmese bile bu çanta için dönecek..
Benim için değilse bile kendiniz için bir de benim gözümden düşünün....


İYİ BAYRAMLAR ÇOCUKLAR VE ÇOCUK KALANLAR...

GAYE KURT

















Hiç yorum yok:

  AŞKIN TARİFİ MÜMKÜN Bir sabah güneşle uyandığında, Işığıyla kamaşır gözlerin, Garip halsiz bir yorgunluk, Mahmur bir gün başlangıcı, Aç mı...